Gimnazjum nr 1

Karkonosze

Renata Smoczyk
Odsłony: 416

0911 maja 2017 roku, wczesnym rankiem, klasy IIID, IIIS, IIIC wyruszyły na wycieczkę w Karkonosze.

Pierwszym przystankiem był zamek w Bolkowie, jedyna budowla w Polsce o wieży dziobowej.

W słoneczny dzień, z wysokiej wieży oglądaliśmy piękne krajobrazy wiosennych pól. W muzeum, w Domu Niewiast zainteresowanie wzbudziła wystawa makiet zamków obronnych Dolnego Śląska. W scenerii ruin zamku i wiosennej aury spontanicznie zorganizowaliśmy turniej strzelania z łuku do tarczy.

Kolejny przystanek to Kopalnia Uranu w Kowarach. Jest to jedna z ponad dwudziestu sztolni, która

w latach 50-tych ubiegłego wieku, zajmowała się poszukiwaniem, pozyskiwaniem i wysyłaniem rudy uranowej do ZSRR. Z przewodnikiem podziemnego świata historii i tajemnic ruszyliśmy w godzinną podróż w czasie.

Następny przystanek to Karpacz, gdzie korzystaliśmy z toru saneczkowego i dokonaliśmy zakupu pamiątek.

Przystanek końcowy tego dnia to Willa Widok, z przepięknym widokiem na Śnieżkę.

Po zakwaterowaniu w pokojach i dobrej kolacji jeszcze spacer po Karpaczu, a potem już krótka ale pełna wrażeń noc.

Drugi dzień to wyprawa na Śnieżkę. Wielu musiało pokonać lęk wysokości i wsiąść na wyciąg krzesełkowy, aby dotrzeć na Kopę pod Śnieżką. Dalej już pieszo na szczyt. Tu niektórych siły opuściły. Piękno górskich krajobrazów i widok ze Śnieżki na Kotlinę Jeleniogórską zachwyciły chyba wszystkich. Po zejściu z góry odpoczywaliśmy w schronisku Dom Śląski. Pogoda w górach jest niestety zmienna. Nadciągające chmury i odgłosy burzy wymusiły zmianę planów. Najkrótszym szlakiem zaczęliśmy schodzić w dół. Deszcz zmoczył nas do „suchej nitki”.

W drodze powrotnej mieliśmy dłuższy postój w Jeleniej Górze, w McDonalds. Do Środy przyjechaliśmy z niewielkim opóźnieniem, nieco zmęczeni, ale pełni wrażeń i emocji po dwudniowej wyprawie.